Ser du inte din fråga här? Kolla in Klarnas hela FAQ-sida. Du kan nå Klarna när som helst på https://www.klarna.com/se/kundservice/ eller genom att ladda ner Klarna-appen.
Vad händer med fakturan om jag vill skicka tillbaka min beställning?
Var vänlig följ butikens returpolicy samt instruktioner för hur du returnerar varan. När butiken har registrerat din retur skickas en uppdaterad faktura till dig och eventuell återbetalning initieras. Logga in i Klarna appen och klicka på “Rapportera retur” om ditt förfallodatum närmar sig. Då kommer din faktura att pausas automatiskt så att du inte behöver betala under tiden returen görs.
Jag har fått en faktura men ännu inte tagit emot mina varor. Hur gör jag med betalningen?
Du behöver såklart inte betala förrän du har fått hem det du har beställt. Om din order inte levererats när fakturans förfallodatum närmar sig rekommenderar vi dig att kontakta butiken. Pausa din faktura genom att logga in i din Klarna app och klicka på ”Problem? Vi hjälper dig!” så du kan betala när du har fått beställningen.
Det är fel på varan. Behöver jag ändå betala fakturan?
Du ska såklart inte betala för något som är trasigt eller inte fungerar som det ska. Kontakta butiken och följ deras instruktioner för hur du ska reklamera varan. Pausa din faktura genom att logga in din Klarna app och klickar på ”Problem? Vi hjälper dig!” så du kan betala när ditt reklamationsärende är löst.
Fakturan stämmer inte. Vad ska jag göra?
Om din faktura inte stämmer överens med dina orderdetaljer ska du alltid avvakta med att göra en betalning. Vi ber dig vänligen att kontakta butiken direkt för att korrigera fakturan. Pausa din faktura genom att logga in i din Klarna app och klicka på ”Problem? Vi hjälper dig!” så du kan betala när fakturan är uppdaterad.